Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anastrianna
Elg`caress
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:48, 02 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Belcia ja jestem za starym dobrym warhammerem a co do profesji to wszystko zalezy juz od bogów i szczescia a co do rasy to sie ciebie spytam jak bedziemy same
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Barogorg
Faern
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:13, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Hmm mnie jest wszystko jedno co do systemu, bo poprostu uwielbiam sam klimat ogdrywanego RPG, także nawet losowanie profesji jest ciekawym pomysłem (choc rozumiem, że nie każdemu to pasuje, a zmuszanie kogoś by odgrywał postać za jaka nie przepada mija się z celem).W sumie i tak każdy nadaje postaci jakieś nutki siebie, nawet gdy zachowuje sie odwrotnie niż w rzeczywistości:) . W wolnym czasie przejże sobie system bo w papierowego nigdy nie grałem i ewentualnie dam znać co do postaci (jeśli nie będą losowane ).
Ps. Jak dobrze pamietam to PAM Szczeciński ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Barogorg dnia Pon 0:14, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bellannika
Vlos Xan'ss
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Południa Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 0:38, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Ano PAM to Pomorska Akademia Medyczna, znaczy się, że w Szczecinie usytuowana
Co do losowania to najlepiej wylosować trzy profesje i dać możliwość wyboru... tak, żeby jednak nie było drużyny dwóch sługów i dwóch szczurołapów
Natomiast systemu dogłębnie znać nie trzeba, bo i tak za mechanikę odpowiadam ja. Dobrze jednak znać świat. Są strony temu poświęcone, polecam choćby Królestwo Szarego Smoka: [link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli wszyscy się na to piszą, to przyjmiemy zasady WFRP... dam wam parę dni na zapoznanie się chociaż ze światem i przemyślenie w kogo by się tu wczuć (bo rasę i klasę wybierzecie sami, losować będziemy jedynie specjalności... znaczy profesje). A potem z każdym z osobna stworzę indywidualnie postać... no i zacznie się zabawa
Acha... zerknijcie na pewno na to forum, które podałam w 1szej wiadomości, żeby zobaczyć jak to wygląda mniej-więcej "w praniu".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bellannika dnia Pon 0:39, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anellin
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z rodu Esillończyków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 2:41, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Przyłaczyła bym się chętnie i Ja,ale jeśli chodzi o tego typu zabawy to jestem kompletną nowicjuszką. Nie wiem czy była bym w stanie sobie z tym poradzić, nigdy z grami tego typu nie miałam kontaktu. Trzeba by sporo nademna popracować i dużo dużo cierpliwości. Przeglądałam te strony co podałas Bellciu no i troszke to przeraża strasznie duzo tego nie wiadomo od czego zacząc na czym się skupić. Rozumiem ze to polega na tym ze mistrz gry zaczyna akcje, potem ja ją rozwijam i znowu mistrz gry no i tak cały czas? (czy dobrze mówię hihi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rashirea
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z łona Shilen
|
Wysłany: Pon 3:17, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
<niucha ciekawie> Znajdzie się jeszcze miejsce dla jednego gracza ;> ?
Właśnie na jednym forum też chcemy coś takiego zorganizować, może kilka rozwiązań z tego co już na tamtym forum mamy ustalone pomoże wam.
Cytat: | - mistrz: Martin
- chętni gracze: ???
- świat i ton przygody: realistyczne fantasy (prawie jak Warhammer),
- kolejność postów: mistrz, po nim wszyscy gracze w dowolnej kolejności,
- częstotliwość postów: minimum jeden post na trzy dni,
- mechanika: storytelling - przygoda narracyjna (bez rzutów kośćmi) |
Cytat: | walki - przez samą mechanikę forumowych rpgów - są nudne i raczej męczące. Przeważnie roleplayowanie sprowadza się do chodzenia od gospody do gospody, rozwiązywaniu zagadek, rozmawianiu. To tak jakbyśmy snuli jedną wielgachną wspólną opowieść, z tym, że Martin ma zawsze rację. |
Cytat: | Świat Warhammera jest bardzo dokładnie opisany i nawet by grać trzeba dobrze go znać. Praktycznie każde miejsce na mapie jest dokładnie opisane co daje raczej małą dozę improwizacji i rozwijania własnych koncepcji. Zamiast tego proponuję zwykły świat fantasy - taki z wieloma "białymi plamami" na mapie. Będzie można dzięki temu wplatać pomysły z wielu różnych systemów. Taki z raczej małą "magicznością" i ogólnie zbliżony do klimatów średniowiecza. Lekko warhammerowaty ale bez obowiązujących w nim nazw własnych. |
Cytat: | Co się zaś tyczy mechaniki... Na forum zdecydowanie lepiej będzie się sprawdzał system narracyjny. Bo chyba nie wyobrażacie sobie że będę rzucał kośćmi przed monitorem..? Po prostu Wy mówicie konkretnie co robicie - ja konkretnie opisuję wyniki Waszych starań. Na podstawie prawdopodobieństwa, zdrowego rozsądku i ciągłości fabuły. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grakaron
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z twojego koszmaru
|
Wysłany: Pon 13:55, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Bellannika napisał: | tak, żeby jednak nie było drużyny dwóch sługów i dwóch szczurołapów
|
Ale co w tym złego, super drużyna, tylko zamiast szukania skarbów, my będziemy mieli ciut inne priorytety, ot upić się byle czym w stodole czy wytarmosić jakaś chętną służkę, i takie życie może być piękne khyhy, ja zagram kimkolwiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anastrianna
Elg`caress
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:05, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Grakuś skoro zagrasz kimkolwiek chcesz zagrać to może zrobimy tak.Ja zagram Elfią Szlachcianke a ty mojego Krasnoludzkiego sługe hrhrhr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grakaron
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z twojego koszmaru
|
Wysłany: Wto 15:23, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Dobra Ana, tylko nie zdziw się kiedy z powodu traktowania nerw mi puści i zatłukę cię srebrna cukiernicą <jęzor>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bellannika
Vlos Xan'ss
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Południa Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 17:35, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Khem, khem... no dobra. Cieszę się, że jest nas więcej.
Mechanikę tak właśnie sobie wyobrażałam, jak to zostało podane przez Rashireę, zwykłe interpretacje na podstawie statystyk, które będziecie mieć, by odzierciedlić mocne/słabe strony Waszej postaci. System narracyjny zdaje się być oczywisty, ale i o tym mówiłam odsyłając Was na tamto forum. Czyli ogólnie założenia podobne. No i pewnie, że Młotek jest raczej dość łatwy do pojęcia, bo najbardziej klasyczny.
A zatem... czas by stworzyć postaci. Statystyki i umiejętności mieć muszą, jak również rozwinięcia, tak żeby można było określić, w czym postać jest dobra, na co wrażliwa, na co odporna, etc. Podobnie trzeba wylosować profesje, o czym była już mowa... Więc proponuję, co następuje:
Każda chętna do wzięcia udziału w zabawie osoba powinna mi przesłać prywatną wiadomość (jako, że postać tworzymy indywidualnie, a poszczególne jej umiejętności i cechy powinny, dla realizmu, być znane MG oraz samemu graczowi, a nie wszystkim dookoła... a to niestety często się zdarza na sesjach...). W owej wiadomości powinna zawrzeć, co następuje:
1. Imię swojej postaci (chyba, że pozostaniecie przy obecnych... ale to zależy od Waszej koncepcji, bo nie zawsze imię obecne musi pasować do wybranej rasy/profesji na sesji)
2. Wybraną rasę - zasadniczo: człowiek, elf (domyślnie leśny), krasnolud i niziołek.
3. Wybraną klasę zawodową: wojownik, ranger, łotrzyk, uczony.
4. Wybrany charakter: praworządny, dobry, neutralny, zły, chaotyczny. Elfy w domyśle są raczej dobre, choć specjalnych, "książkowych" ograniczeń Wam nie nakładam. Zawsze może to nieco urozmaicić grę.
5. I teraz dobrze by było nieco polosować. W zakresie danej klasy wylosujecie profesję. Aby to dało Wam nieco możlwości wyboru sugeruję wykonanie trzech rzutów K100 i podanie mi ich, co pozwoli mi podać Wam trzy możliwe do wybrania przez Was profesje dla Waszej postaci. Oczywiście wybieracie tę jedną, jedyną na podstawie informacji, które Wam podam.
6. Cechy... no muszą być. Mogę to zrobić za Was, ale to chyba sama przyjemność sobie porzucać Potrzebne są: 9 rzutów 2k10 i 4 rzuty K3. Resztę załatwię za Was, przyporządkowując to losowo - zawsze będzie ten element kontroli uczciwości rzutów W razie braku kostek są odpowiednie generatory rzutów na stronach, między innymi właśnie w Królestwie Szarego Smoka jest sporo tego typu materiałów na sesje: [link widoczny dla zalogowanych]
Punktów Przeznaczenia losować nie będziecie, chociaż takowe przewiduję. Niemniej gracz sam nie powinien chyba wiedzieć, ile razy może liczyć na zaskakujące wybawienie z opresji. Pozostanie więc to moją słodką tajemnicą.
7. Wiek bohatera/bohaterki... Zasadniczo ludzie w przedziale 16-70, elfy 16-250, krasnoludy do 150, niziołki do 100, choć to jedynie założenia.
8. Każdy wylosuje ponadto dwie umiejętności losowe. Potrzebne są dwa rzuty K100.
9. No dobrze określić jeszcze wzrost i wagę bohatera/bohaterki, bo ma to znaczenie przy pokonywaniu pewnych miejsc/pułapek/etc. Poza tym opisać warto wygląd, chociaż to można zrobić przy samym narracyjnym wprowadzeniu swojej postaci do gry, na początku naszej przygody.
10. Poza tym chciałabym wiedzieć coś o Waszej postaci. Nie musi to być wielgachne opowiadanie, ale miło było by znać jej/jego poglądy na świat, miejsce urodzenia, sytuację rodzinną, historię zawodu (jako, że każdy z Was przez pewien już okres czasu w danej profesji się zaprawiał). Oczywiście wszelkie bardziej szczegółowe historie jak najmilej widziane, bo to bardzo pomocne nie tylko dla mnie, ale i dla Was, by stworzona postać nie była osobą pozbawioną przeszłości. To ważny element, skoro bawimy się w RPG i to dość realistyczne, a nie wersję heroic, gdzie Nieznany Mściciel sam zwalcza regimenty wrogiej armii... Dobrze zatem określić jakieś charakterystyczne cechy charakteru, zainteresowania... coś, co wyróżnia daną postać, pozwala ją rozpoznać.
Po otrzymaniu takiej bazy informacji podam Wam pozostałe sprawy, które muszą zostać załatwione i dokończymy etap kreacji bohatera, podam Wam posiadany rynsztunek, etc. Dla postaci, które posiądą profesje, wskazujące na zatrudnienie ich w jakimś miejscu zasugeruję, kto jest ich pracodawcą, jakie mają zadania, czy też dlaczego udały się w podróż do miejsca Waszego spotkania.
No to chyba wszystko moi mili... Trochę to dziwaczne tworzyć postać na odległość, ale wydaje mi się, że w ten sposób załatwimy to szybko, a jednocześnie postawimy na dość realistyczny obraz sesji. Polecam dokładnie zapoznać się i z Szarym Smokiem, jak również z forami, gdzie toczą się takie sesje, by mniej-więcej łyknąć, o co chodzi w narracyjnym systemie.
Acha... dobrze będzie chyba ustalić kolejność działań bohaterów i wypowiedzi dla zachowania porządku, ale to myślę, że ustali się na bazie wylosowanej Inicjatywy każdego z Was. Czyli na razie się wstrzymamy.
W każdym razie ja to widzę tak... chyba, że idee Wasze będą kompletnie odmienne od moich, to możemy wszystko zmienić, przedyskutować, etc. Ja bądź, co bądź uważam, że lepiej wystrzegać się nadmiernego "zmechanizowania" gry i postawić właśnie na interaktywne opowiadanie. Nie bądźmy niewolnikami kostek. Niemniej pierwotne cechy mieć musicie.
Pozdrawiam,
Bellcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:37, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Jak na moje wystarczyłaby skrócona wersja karty postaci, np:
Cytat: | Nel – człowiek, łuczniczka wzrost: 163 cm waga: 55 kg
Umiejętności: urok osobisty, gotowanie, czytanie i pisanie, szybki refleks, broń specjalna – długi łuk, celny strzał
Przedmioty: ubranie podróżnicze, wisiorek od ojca z symbolem liścia dębu, długi łuk, kołczan i 30 strzał, nuż do rzucania w bucie.
Opis: Nel to młoda dziewczyna o pięknej twarzy ale cały czas zasmuconej. Jej rodzice zostali zamordowani, a przybrany ojciec ( jakim był elf ) zginął z rąk bandytów. Nel nie jest wysoka, zaledwie 163 cm, ale łukiem posługuje się bardzo dobrze. Strzela z lekkiego ukosa. Zawsze ubrana jest w utrzymane w ponurych kolorach ubranie wędrowca z kołczanem pełnym strzał na plecach.
Charakter: Nel nienawidzi zabójców, morderców i im podobnych. Jest gotowa sama się rzucić na takiego i gołymi rękami zmiażdżyć mu głowę. Tak poza tym to bardzo fajna dziewczyna, spokojna, ma poukładane w głowie, inteligentna i co ważne wolna. |
Ale jak wolisz tak szczegółową, to jak na moje nie ma sprawy. Tylko teraz pytanie a co jeżeli ktoś nie ma w domu kości
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rashirea
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z łona Shilen
|
Wysłany: Wto 19:38, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
To wyżej to byłam ja ^^"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bellannika
Vlos Xan'ss
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Południa Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 19:41, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Na to pytanie już odpowiedziałam Można skorzystać z generatora.
Takie coś można znaleźć na przykład tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiecie... możecie to zrobić jak chcecie, mnie się statystyki przydadzą do interpretowania wydarzeń na bazie tego, jaka jest wasze postać... Jak ktoś tego nie chce, to może ten punkt ominąć, jako że mogę sobie z nim sama poradzić. Natomiast na pewno ważne jest wylosowanie profesji i podanie wszystkich innych danych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bellannika dnia Wto 19:48, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grakaron
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z twojego koszmaru
|
Wysłany: Śro 19:00, 05 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Możeby wystosować jakiś ogólny cennik podstawowych przedmiotów, jak np piwo, hubka i krzesiwo, koń, torba plecak itp, żeby biednej Belci nie zasypywać masa pytań " a ile to a ile tamto" ? Będzie miała dośc roboty z prowadzenie i dopinaniem całości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bellannika
Vlos Xan'ss
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Południa Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 19:05, 05 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Dobra idea, faktycznie może to być początkowo problemem. Postaram się to spisać według obowiązującej waluty Złotych Koron. Ogólnie pamiętam, że 1 ZK to wystarczająca ilość by spokojnie przeżyć dzień z całkiem niezłymi posiłkami. Ale na spisanie tej całości potrzeba mi będzie nieco czasu... To wszystko jest w dziale "Poradnik Konsumenta" i jest trochę tych usług.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bellannika dnia Śro 19:07, 05 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grakaron
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z twojego koszmaru
|
Wysłany: Pią 12:21, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Ballcia a dałoby się przygotować jakąś uproszczoną wersję karty postaci, w np excelu czy wordzie, tak żebyśmy mieli wizualnie rozpisane co i jak, łatwiej będzie się nam połapać myślę. I na start wysłałabyś nam uzupełnione potem my rozwijając odsyłalibyśmy ci żebyś wiedziała co i jak ;]
na marginesie, czy tylko mi się wydaję czy w awatarze masz Ginę Davis?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grakaron dnia Pią 12:23, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|